Територіальні органи ДФС
у Вінницькій області

Офіційний портал
Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Опитування
Чи підтримуєте Ви запровадження об’єднаної звітності з ПДФО та ЄСВ?

Інтерв’ю начальника ГУ ДФС у Вінницькій області Осмоловського Р.В. кореспонденту газети «Вінниччина»

05.07.2017 -

Про нагальні питання що виникають при сплаті податків на «гарячій лінії» в редакції газети відповідав начальник ГУ ДФС у Вінницькій області Осмоловський Руслан Васильович

Процедура адміністрування податку на додану вартість останнім часом зазнала чимало змін. Зокрема, з квітня 2017 року запроваджено систему автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних чи розрахунків. Дана система працювала в тестовому режимі, але з 1 липня працюватиме на постійній основі. Тож платники хочуть більш детальніше ознайомитися із нововведеннями.

Осмоловський Р.: Система електронного адміністрування ПДВ, що організована на центральному рівні ДФС, забезпечує автоматичний облік у розрізі платників податку. Скажімо, ми матимемо змогу моніторити ситуацію з надходженням ПДВ, сплаченого платниками при ввезенні товарів на митну територію України. Окремо буде проводитися моніторинг  сум податку, що містяться у виданих та отриманих податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних. Наші спеціалісти аналізуватимуть  ситуацію і щодо сум поповнення та залишку коштів на рахунках у системі електронного адміністрування ПДВ та суми податку, на яку платники мають право зареєструвати податкові накладні в ЄРПН.

Разом з тим хочу звернути увагу платників, що система електронного адміністрування ПДВ не вносить кардинальних змін до загальних принципів справляння ПДВ, затверджених Податковим кодексом. Ті норми Кодексу, які визначають коло платників ПДВ, об’єкт оподаткування, принципи формування податкових зобов’язань та податкового кредиту, залишаються незмінними.

Як працюватиме дана программа з 1 липня?

Осмоловський Р.:  Всі податкові накладні, сформовані за операціями, датованими починаючи з 1 лютого 2015 року підлягають обов’язковій реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних з 1 лютого 2015 року. Ще раніше обов'язковій реєстрації підлягали накладні, які видавалися покупцю. Проте, вже два роки поспіль,  незалежно від того, вимагає платник податкову накладну чи ні, продавець зобов'язаний зареєструвати податкову накладну. Аналогічна вимога існує і при постачанні товарів, які звільняються від оподаткування. При цьому, до 1 липня поточного року реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН здійснювалася незалежно від наявності "вхідних" податкових накладних та сплати ПДВ під час розмитнення товарів.

Як показала наша практика, така електронна система адміністрування ПДВ забезпечила позитивну динаміку в надходженнях податку. Проте, ще чимало суб'єктів господарювання ухилялися від оподаткування, застосовуючи певні схеми. Тому з 1 липня в повній мірі запрацює система автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків. Саме тому можуть виникати ситуації, коли виписана платником податку накладна не реєструватиметься в єдиному реєстрі податкових накладних.

А чому це можливе?

Осмоловський Р.: В податковій накладній одним із реквізитів є код товару згідно УКТ ЗЕД. Ви ніяк не можете продати товар який ви попередньо не придбали або ж не виготовили. Якщо платник продаватиме товар із зазначенням коду який по «вхідних» податкових накладних у нього не зафіксовано, то податкова накладна на операцію з такого постачання не зареєструється в єдиному реєстрі податкових накладних. Таким чином усувається можливість використання платниками  схем. Наведу приклад. Платник займається продажем непродовольчої групи товарів і при цьому спеціалізується на будівельних матеріалах. Виписує податкову накладну на цвяхи, тоді як у придбаній ним продукції значаться відра, а інколи взагалі не типовий товар, скажімо столи.  Тож дана система автоматизовано відсікатиме такі податкові накладні.

Які дії платника в подальшому?

Осмоловський Р.: Платник податку надає визначену Наказом Мінфіну від 13.06.2017 р за №567 інформацію, так звану Таблицю даних платника податку. ДФС на підставі аналізу даних звітних показників платника податку, наявної податкової інформації, а також інформації, поданої платником податку може прийняти рішення про відповідність  умовам та дозволити реєстрацію такої податкової накладної або ж відмовити в такій реєстрації.

Ваші побажання платникам?

Осмоловський Р.: Щоб уникнути непорозумінь слід уважніше ставитися до реквізитів податкових накладних, в тому числі «вхідних». Заповнюючи поле «код товару згідно УКТ ЗЕД» вказувати відповідний код і пам’ятати, що продати ви зможете лише той товар, на придбання якого у вас є відповідні документи.

Відділ комунікацій ГУ ДФС у Вінницькій області